מדריך הוצאת רישיון על כלי צמה

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!
לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו
תוכן עניינים

כלי צמ"ה הם כלים מכניים הנדסיים המשולבים בכלי רכב מנועיים, אשר משמשים לתעשיות חקלאיות, תעשיות ייצור, תעשיית הבנייה ואחרות, לצרכי תובלה ושינוע ולביצוע פעולות מקצועיות ייעודיות, במתחמי העבודה והתעשייה.

בין כלי הצמ"ה המוכרים: מלגזה, מחפרונים, באגרים, מפלסות, דחפורים, טרקטורים ועוד. כלים אלו יכולים לשמש לעבודה במבנה סגור או בשטח פתוח, אולם קיימת מגבלה לנסיעתם ולנהיגה בהם על הכביש הציבורי.

הסיכונים בהפעלת כלי צמ"ה

כלי צמ"ה הם לרוב כלים כבדים, ו/או בעלי יכולת נשיאת מטען כבד, הדורשים רישיון צמה וכוללים צורך בתפעול מערכות מורכבות לעבודות מקצועיות הדורשות מיומנות רבה.

בין סיכוני השימוש בהם:

  • תאונות דרכים– נהיגה בכלים הללו עשויה להוביל להתנגשות באלמנטים נייחים, התנגדות בין כלי צמ"ה ו/או כלי רכב אחרים, התהפכות, תאונות שטח ועוד. חלק מכלי הצמ"ה הם כלים פתוחים החושפים את הנוהגים בהם לסיכוני פגיעה גדולים יותר בעת תאונה.
  • תאונות עבודה– תאונות הנוגעות לביצוע פעולות ועבודה באמצעות הכלי או בסביבתו, בניהן: חדירה ופציעה מלהבים, חבטות בשל ציוד כבד שנופל מן הכלי, נפילה מגובה בעת עבודה כל הכלי, פגיעה מדחפור, כוויות ופציעות רבות נוספות.
  • פגיעה מצטברת ומחלות– פגיעות תברואתיות ופגיעות מצטברות דוגמת: פגיעה בכלי נשימה בשל חשיפת לכימיקליים בעבודה עם כלי תובלה, ירידה בשמיעה כתוצאה מעבודה ממושכת על כלי צמ"ה רועש, פגיעה אורתופדית כתוצאה מעומס ומנח ישיבה.

מה הדרישות להוצאות רישיון צמ"ה והשלבים

קורס רישיון צמה הוא קורס העוסק בהפעלה בטוחה של מכונה ניידת ונהיגה בה- ומחייב כל עובד הנדרש להפעיל כלי צמ"ה במפעל או בכל מתחם עבודה אחר. קורס צמ"ה מקצועי מספק את הכלים והידע ומסייע לעובדים להימנע מן הסיכונים הללו, לנהוג ולתפעל נכונה כלי צמ"ה, ומעניק רישיון צמה לעובד כנדרש בחוק

טרקטור

דרישות הקבלה לקורס:

בעלי רישיון נהיגה לדרגה 1 (טרקטור) ו/או רישיון נהיגה דרגה B רכב פרטי, ו/או כל רישיון מעל דרגה B

טופס בקשה לרישיון נהיגה ר.ש.ל 18

היתר 125 לנהיגת מכונה ניידת- ניתן להנפיק בתחנות הצילום הרשומות בפריסה ארצית

אישור בדיקת ראייה ואישור רופא.

הקורס נמשך 4 ימי לימודים וכולל יום לימודים תיאורטיים בכיתת לימוד, ושלושה ימי למידה והתנסות מעשית.

עם סיום הקורס יידרשו המשתתפים לעמוד במבחן תיאורטי ומבחן מעשי מטעם רשות הרישוי, כתנאי לקבלת הרישיון.

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קורס הכשרה לרישיון כלי צמ"ה. הנה כמה טיפים שיסייעו לך לבחור את הקורס המתאים

הדבר החשוב ביותר שיש לבדוק הוא שהקורס מוכר על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. קורס מוכר יענה על הדרישות של משרד התחבורה, ויבטיח לך שתקבל את הרישיון הנדרש.

חשוב לבדוק את המוניטין של המוסד המלמד לפני שאתה נרשם לקורס. אתה יכול לעשות זאת על ידי קריאת ביקורות של בוגרי קורס קודמים, או על ידי התייעצות עם חברים או מכרים שיש להם ניסיון עם המוסד.

חשוב לוודא שתוכנית הלימודים של הקורס כוללת את כל הנושאים הנדרשים לקבלת רישיון כלי צמ"ה. כמו כן, חשוב לוודא שהציוד הניתן לשימוש בקורס הוא ציוד איכותי ומודרני.

אודותינו

ברוכים הבאים לאתר שלנו!

השכרת מחפרון, השכרת בובקט ועבודות עפר עם החברה המובילה בארץ. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואיכותי עם המון ותק ונסיון בתחום.

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו
קבלן שיפוצים
מה המחיר של הסמכת קבלן שיפוצים?

כל לקוח פוטנציאלי שרוצה לעשות פרויקט בנייה מחפש קבלן שיפוצים מוסמך ומקצועי. הדרך היעילה ביותר למצוא את הקבלן המתאים היא כמובן לחפש רק קבלנים רשומים בפנקס רשם הקבלנים. בשביל קבלנים, הרישום בפנקס פותח אינספור דלתות מקצועיות וכלכליות. אך כמה עולה הסמכת קבלן שיפוצים?

למאמר המלא »
שליטה במדחסי אוויר: המדריך החיוני שלך לבחירה ושימוש ביחידה המושלמת

ברוכים הבאים למדריך המקיף שלנו על מדחסי אוויר. בין אם אתה מקצוען או חובב עשה זאת בעצמך, ההבנה כיצד לבחור ולנצל את היחידה המושלמת היא חיונית עבור מגוון רחב של יישומים. במאמר זה נסקור את כל מה שאתה צריך לדעת על מדחסי אוויר, החל מבחירת המתאים לצרכים שלך ועד למקסום הפוטנציאל שלו.

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו