חברות אשראי מחפשות כל הזמן דרכים כיצד למשוך אליהן לקוחות חדשים, אשר יזמינו את כרטיסי האשראי שהן מציעות. לשם כך, הן יוצרות כרטיסים עם הטבות שונות, ומציעות תנאים אטרקטיביים למצטרפים חדשים וכן ללקוחות ותיקים. הצרכנים מצידם, מחפשים את הכרטיס שייתן להם הכי הרבה הטבות ויחסוך להם כסף כשהם מבצעים הוצאות שונות.
כרטיס קאשבק הוא דוגמא קלאסית, איך כרטיס אשראי יכול לחסוך לא מעט כסף, בכל פעם כשמבצעים הוצאה מסוימת. על פניו, זה אמור להיות הפוך, הכרטיס אמור לעודד אותנו לבצע הוצאות. במקרה הזה, הכרטיס מעודד אותנו להוציא כסף, בכך שהוא גם מחזיר לנו.
לקוח המזמין כרטיס קאשבק, יכול ליהנות ממנו על פי המאפיינים שחברת אשראי קבעה מראש. באופן טבעי הלקוח ירצה להזמין כרטיס שישרת אותו בצורה הטובה ביותר, בין אם זה על פי ההטבות שהוא מספק וכן התנאים שהוא מציע לכל מי שמחזיק ומשתמש בו.
איך זה עובד בפועל?
דוגמא של כרטיס קאשבק הוא החזר כסף באמצעות נקודות טיסה. לקוח המבצע רכישות באמצעות הכרטיס, נהנה מאפשרות לקבל בכל עסקה נקודות שאותן לממש בחברות תעופה (מקומיות ובינלאומיות), וכן בבתי מלון. בצורה כזו, הוא יכול לחסוך הרבה מאוד כסף בכל חופשה או נסיעת עבודה.
זו רק דוגמא אחת איך עובד כרטיס קאשבק. בזכות עסקאות שמבצעים עם הכרטיס, אפשר לקבל נקודות בהן ניתן להשתמש במקום לשלם כסף, מה שמביא חסכון עצום. ככל שמבצעים יותר עסקאות עם סכומי כסף גדולים יותר, כך גדל הסיכוי שיהיה אפשר לצבור הרבה יותר נקודות ואז החיסכון הוא עצום יותר.
חשוב להדגיש, ישנם כרטיסים שונים שמתבססים על קאשבק, כולל כרטיסים סטנדרטיים, כלומר כאלה שבכל עסקה אפשר לצבור נקודות בעזרת אפשר לקבל הטבות שונות, בין אם זה לתיאטרון, בתי קולנוע ומקומות אחרים. מי שמבצע עסקאות רבות יכול לצבור כמות גדולה של נקודות שתעזור לו לחסוך כסף באופן משמעותי.
מה עוד צריך לבדוק כשמזמינים כרטיס קאשבק?
לפני שמזמינים כרטיס, מוטב לבדוק עוד מספר פרטים בשביל לוודא שאכן משתלם להזמין ולהשתמש בו.
למשל, יש לבדוק מה עלות דמי כרטיס. במקרים רבים, במטרה למשוך לקוחות להזמין כרטיס מסוים, החברה מוותר על דמי כרטיס בשנה הראשונה. בכל מקרה, יש לבדוק כמה צריך לשלם עבור החזקה ושימוש בכרטיס החל מהשנה השנייה.
כמו כן, יש לבדוק מהי מסגרת הכרטיס המקסימאלית והאם יש קשר בין המסגרת לבין חשבון הבנק. אם מזמינים ישירות מהחברה, אזי שלא יהיה בהכרח קשר מאחר והחברה פועלת בנפרד ולא מושפעת ממצב החשבון של הלקוח.
עוד נקודה שחשוב לבדוק היא, האם יש סוגי כרטיסים (זהב, עסקי, פלטינה), מה ההבדלים בין הכרטיסים, ואם יש הבדלים מבחינת ההטבות שמקבלים המשתמשים בכל אחד מהכרטיסים.